Jouw mening over ons bestelsysteem

Jouw mening over ons bestelsysteem

En toen was er plots dat coronavirus. Wat gisteren nog vanzelfsprekend was, kon plots niet meer.

 

Ook voor ons bij Lokaalmarkt was het schrikken – en slikken. Markten mochten niet meer doorgaan. Tegelijk was de vraag naar verse producten groter dan ooit, want tijd genoeg om te koken. En plots had iedereen de mond vol over de korte keten. Omdat het verser, gezonder en veiliger is.

 

(lees verder onder de foto)

 

 

In enkele weken tijd vonden we onszelf opnieuw uit. Van fysieke markt met bar en kinderatelier naar afhaalpunt. Je bestelde in de week je boodschappen via ons platform, wij zetten alles dan op vrijdag of zaterdag voor je klaar.

 

De formule sloeg aan. Daarom blijven we de dienst ook in de toekomst aanbieden.

 

Om bestellen voor jou zo makkelijk, efficiënt en eenvoudig mogelijk te maken, peilden we naar jouw mening. Wat vond je goed of wat kon beter?

 

Meer dan 400 klanten vulden de enquête in. Opvallend: bijna 60 % ervan komt wekelijks naar de markt. Onder de respondenten zijn dus veel trouwe klanten.

 

Ook opvallend: we kregen veel woorden van dank. Veel mensen waren blij dat ze ook - of juist nét - in coronatijden bij ons terecht konden. Het doet echt veel deugd om die reacties te lezen.

 

(lees verder onder de foto)

 

Meer dan 70 % van de respondenten zou het systeem aanraden aan vrienden en familie. Slechts 10 % gaf aan dat ze het systeem in de toekomst niet meer zullen gebruiken. De overige respondenten gaven aan dat ze in de toekomst zeker (60 %) of misschien (30 %) van het systeem willen blijven gebruikmaken.

 

Bijna 80 % van de respondenten liet weten dat ze een herinneringsmailtje willen ontvangen. Dat lossen we voorlopig op door 2 nieuwsbrieven te sturen. Niet ideaal: voor sommige mensen is dat te veel. We werken daarom aan een systeem waarbij je als klant jouw voorkeuren voor de communicatie die je ontvangt, kan aangeven. Zo ontvang je onze communicatie helemaal op maat.

 

Moeten we overwegen om thuis te leveren? Slechts 12 % vindt dat een goed idee. Blijkbaar vind je het dus geen grote moeite om zelf je boodschappen af te halen.

 

Op de ene markt was de wachtrij soms al wat langer dan op de andere. Maar er was begrip – waarvoor dank. En de meerderheid vond dat ze snel bediend werd. Ook de bestelling plaatsen vinden veel mensen makkelijk.

 

Wat kan er beter? We kregen heel wat nuttige suggesties, vooral dan met betrekking tot het bestelplatform.

 

(lees verder onder de foto)

 

 

Zo gaf je aan dat het makkelijk zou zijn als je boodschappen in het systeem worden ‘opgeslagen’, zodat je telkens van dezelfde boodschappen kan vertrekken, waarbij je dan al dan niet producten toevoegt of verwijdert. De structuur kan nog beter (een zoekfunctie zou een grote hulp zijn). Ook gaven sommigen aan dat ze graag het uur waarop ze afhalen zouden willen kunnen selecteren. En het systeem werkt ook niet zoals het hoort op smartphones.

 

Met al die bevindingen gaan we nu aan de slag. Zodat we onze dienst nog kunnen optimaliseren.

Geschreven door: Karel Deknudt

Karel Deknudt

Gepubliceerd op:
23/06/2020

Deel dit artikel